Nowość w Adwords: remarketing
Wczoraj Google uruchomiło nową funkcjonalność w Adwords. Nazywa się remarketing, a pozwala dotrzeć ponownie do osób które już odwiedziły Twoją stronę.
Technicznie działa to tak: ktoś wchodzi na Twoją stronę, Google zapamiętuje go za pomocą cookie. Później ten ktoś wchodzi na inną stronę na której są reklamy Adwords (czyli należącą do Google Content Network). Google rozpoznaje go po cookie i wyświetla mu Twoją reklamę.
Pomysł wygląda obiecująco, bo wiadomo że skuteczność marketingu wzrasta wraz z ilością odebranych przez potencjalnego klienta wiadomości. Klasycznym przykładem są autorespondery, czyli automaty wysyłające sekwencję maili w określonych odstępach. Reklama telewizyjna również działa na zasadzie wbijania przekazu do głowy poprzez powtarzanie. W ogóle człowiek uczy się w ten sposób – coś słyszy lub widzi raz, drugi, trzeci i za n-tym razem już w to wierzy.
Skomentuj
You must be logged in to post a comment.